Ligue 1 bevestigt veelbesproken miljoenendeal met McDonald's
De Ligue 1 heeft donderdagmiddag de miljoenendeal met McDonald's bevestigd. De fastfoodketen is vanaf komend seizoen de nieuwe naamgever van de Franse competitie en betaalt volgens Franse media negentig miljoen euro voor een samenwerking van drie jaar.
Het contract met de huidige naamsponsor Uber Eats loopt af in 2024. Gesprekken over het verlengen van die samenwerking waren al opgestart, totdat McDonald's in februari met een lucratief voorstel kwam van dertig miljoen euro per jaar. Het is bijna een verdubbeling van wat Uber Eats op dit moment betaalt.
Hoewel er sinds het uitlekken van het nieuws kritiek loskwam dat de Ligue 1 zijn naam wil verbinden aan een fastfoodketen, was het voorstel van McDonald's te goed om te weigeren. De clubs waren dan ook niet van plan te buigen voor die kritiek, donderdag werd de veelbesproken deal officieel.
Mogelijk blijft Uber Eats wel op een andere manier als sponsor verbonden aan de Ligue 1, maar dan niet als naamgever van de competitie. De nieuwe naamgever McDonald's is al jaren verbonden aan de FIFA als sponsor van het WK en moet de Ligue 1 nu helpen nog meer fans over de hele wereld te bereiken.
Het lijkt erop dat je één of meerdere social media-scripts op VI.nl hebt uitgeschakeld. Daarom worden er geen social posts of liveblogs geladen. Wijzig hier je instellingen.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login