Het merk Zlatan leeft ook na zijn carrière voort

Reacties

Als de 38-jarige Zlatan Ibrahimovic stopt als voetballer, betekent dat geenszins dat het gedaan is met het merk Zlatan. Dat stelt Sam Kerkhofs, de oprichter van het bedrijf Sporthouse Group dat gespecialiseerd is in het sociale media-beheer van sportsterren.

Het merk Zlatan leeft ook na zijn carrière voort
© Pro Shots

In het nieuwste themanummer van VI wordt ingezoomd op het onderwerp Voetbal & Geld. Speciale aandacht is er voor Zlatan Ibrahimovic. Zijn erelijst is indrukwekkend, met dertien landstitels in vijf (top)competities. Maar even indrukwekkend is de manier waarop hij zichzelf op de wereldkaart zette als merk.

Bij AC Milan is Zlatan mogelijk bezig aan de laatste uitdaging in zijn voetballersbestaan. Toch hoeft het verdere ontbreken van prestaties op het veld – die hij bij LA Galaxy toch leverde met 52 goals in 56 wedstrijden – niet noodzakelijk te betekenen dat er een einde komt aan het merk Zlatan.

'Zijn palmares is zo indrukwekkend dat hij daar nog een tijdje op kan teren', oordeelt Kerkhofs. 'Hij kan na zijn carrière in reclamespots blijven acteren, zich als analyticus profileren... een beetje zoals Eric Cantona, met het verschil dat die tijdens zijn spelersloopbaan geen sociale media kon bespelen en minder mondiale faam genoot dan Zlatan. Niet vergeten: ook Amerika kent Zlatan nu. Ik dicht hem alle mogelijkheden toe om nog lange tijd een succesvol merk te blijven.'

Lees in het nieuwste themanummer en op VI PRO het hele verhaal over de flamboyante Zweed.

Bekijk hier al onze video's
Gerelateerde artikelen
Meer Z. Ibrahimović
Meer over Z. Ibrahimović
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.