Wereldmerk gelinkt aan naamrechten Tottenham Hotspur Stadium

Reacties

Sinds Tottenham Hotspur in de lente van 2019 naar zijn nieuwe stadion verhuisde, kwam er vooral lof voor het ontwerp van de fonkelnieuwe voetbaltempel. Het Tottenham Hotspur Stadium had dan ook een lieve duit gekost: ruim 1,1 miljard euro. Het zou voor de hand liggen om een sponsor te zoeken om een deel van die kosten te dekken, maar tot op heden is die er niet.

Wereldmerk gelinkt aan naamrechten Tottenham Hotspur Stadium
© Pro Shots

Waar Manchester City, Arsenal, Bayern München en recent ook Barcelona een lucratieve deal sloten voor de naamrechten van hun stadion, heeft het stadion van Tottenham drie jaar na opening nog altijd de oorspronkelijke, kale werktitel. Natuurlijk was er al interesse van bedrijven, maar voorzitter Daniel Levy was niet van zins om overhaast een deal te sluiten.

The Athletic meldt nu dat Google in beeld is om zijn naam te verbinden aan het stadion, waar recentelijk ook wedstrijden in andere sporten, onder meer in de American football-competitie NFL werden gespeeld. 's Werelds populairste zoekmachine heeft al sponsordeals met de Amerikaanse sportbonden MLB (honkbal) en NBA (basketbal), alsmede een overeenkomst met het Formule 1-team van McLaren. Met een omzet van zo'n 265 miljard euro heeft Google in ieder geval de financiële slagkracht om te bieden wat preses Levy ervoor verlangt.

Bekijk hier al onze video's
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.