Zo groot is Schalke: 22.000 fans bij huldiging voor titel op tweede niveau
Schalke 04 is maandagavond gehuldigd voor het behalen van de titel in de Tweede Bundesliga. Dat gebeurde op het plein voor de eigen Veltins Arena, waar liefst 22.000 fans naartoe kwamen.
© Pro Shots

Schalke degradeerde vorig seizoen uit de Bundesliga, maar keert na een afwezigheid van één jaar alweer terug naar de elite. Dat wordt groots gevierd in Gelsenkirchen: na de beslissende wedstrijd tegen FC Sankt Pauli (3-2) was het al groot feest en dat werd maandag nog even dunnetjes overgedaan, tijdens de officiële huldiging voor het behalen van het kampioenschap.
Thomas Ouwejan en co arriveerden in een open bus bij het stadion en zagen dat duizenden fans waren komen opdagen voor de huldiging. De massale mensenmassa onderstreept nog maar eens de grootte van de club. De selectie werd naar een podium gebracht en vervolgde vanaf daar de festiviteiten. Ko Itakura, die vorig seizoen nog voor FC Groningen uitkwam, sprak de fans in zijn beste Duits toe.
Net als Schalke promoveerde ook Werder Bremen naar de Bundesliga. Hamburger SV speelt deze week nog promotie/degradatiewedstrijden tegen Hertha BSC.






