Oranje Onder-17 na knotsgekke slotfase al zeker van kwartfinale
Oranje Onder-17 heeft ook zijn tweede wedstrijd op het EK gewonnen. De titelverdediger herstelde zich tegen Polen knap van een late gelijkmaker.
© Pro Shots

Maandag begon de ploeg van bondscoach Mischa Visser het toernooi met een 3-1 overwinning op Bulgarije en ook de tweede wedstrijd in Israël werd gewonnen. Zes minuten na rust benutte Dean Huijsen (Juventus) een strafschop en dat leek lang het enige doelpunt van de wedstrijd, maar kort voor tijd kwam Polen via Tomasio Guercio (Internazionale) langszij.
Nederland hield uiteindelijk toch nog drie punten over aan de wedstrijd, want diep in de extra speeltijd maakte de kort daarvoor ingevallen Yoram Boerhout (Ajax) nog de 2-1. Daardoor is Oranje Onder-17 na twee duels al verzekerd van een plek in de kwartfinale. Zondag wacht eerst nog de laatste wedstrijd in Groep B. De leeftijdsgenoten van Frankrijk, die maandag met 6-1 wonnen van Polen, zijn dan de tegenstander.





