'Feyenoord is voor iedere marketeer een club om je vingers bij af te likken'

Reacties

Feyenoord heeft nog een flinke slag te slaan in het creëren van de optimale fanbeleving. Dat stelt Bob van Oosterhout, sportmarketeer van Triple Double.

'Feyenoord is voor iedere marketeer een club om je vingers bij af te likken'
© Pro Shots

Van Oosterhout schetste voor het nieuwste themanummer van VI, over Voetbal & Geld, de financiële gevolgen van de coronacrisis. Behalve de economische terugslag keek hij ook naar de kansen die er liggen voor de clubs. En Feyenoord noemde hij als club met een gouden kans.

'Een ontwikkeling die al een jaar of zeven geleden is ingezet, is dat de klant bij een voetbalclub steeds meer centraal staat. Als je nu naar een wedstrijd van Ajax gaat in de Johan Cruijff Arena en je ziet wat daar gebeurt om de fan van A tot Z een geweldige middag te bezorgen, dan is dat ongekend. Dat is bij bijna alle topclubs in Europa al het geval. Het is ook in Nederland al naar een heel hoog niveau gegaan. Maar niet overal. Feyenoord heeft daarin bijvoorbeeld nog een wereld te winnen', aldus Van Oosterhout.

'Dat is voor iedere marketeer een club om je vingers bij af te likken', vervolgt hij. 'Als er nu één supporter is die in een clubpyjama slaapt, clubenergie afsluit, clubbenzine tankt en clubyoghurt eet, dan is het wel de Feyenoorder. In het voetbal wordt straks alles op het gebied van fanbeleving en catering en dergelijk afgestemd op de fan.'

Lees het hele interview met de ervaren marketeer in ons nieuwste themanummer en op VI PRO.

Bekijk hier al onze video's
Gerelateerde artikelen
Meer Feyenoord
Meer over Feyenoord
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.