Verkeerde timing of zelfspot: kortingsactie Juventus '-15' valt niet overal goed

Reacties

De vraag is of het een bewuste actie was van Juventus als reactie op de puntenaftrek. De kortingsactie '-15' leidde in ieder geval tot reacties van ongeloof bij de achterban.

Verkeerde timing of zelfspot: kortingsactie Juventus '-15' valt niet overal goed
© juventusfc
In de rubriek 'In de Kantlijn' verzamelt de redactie van VI.nl de laatste opmerkelijke voetbalberichten. Rare, leuke of opvallende quotes, enorme blunders, schitterende doelpunten of nieuws met een knipoog vind je hieronder. Veel plezier!
Juventus
Juventus
3 - 3
Atalanta Bergamo
Atalanta Bergamo

Met een korting van vijftien procent probeerde Juventus via een Twitter-post de fans te verleiden zondag naar de wedstrijd tegen Atalanta Bergamo te komen. Toeval of niet, -15 staat ook voor de vrijdag uitgesproken straf. De Oude Dame moest namelijk vijftien punten inleveren.

In Italië wordt de kortingsactie gezien als een kapitale blunder van de social media-afdeling van Juventus. 'Verkeerde post op het verkeerde moment', schrijft de Turijnse krant Tuttosport over de actie die al snel viraal ging en tot ongeloof leidde bij de fans. '15%? Maar wie is uw hoofd marketing?' Foutje of humor, duidelijk is dat Juventus opnieuw flink onderwerp van gesprek is.

Het lijkt erop dat je één of meerdere social media-scripts op VI.nl hebt uitgeschakeld. Daarom worden er geen social posts of liveblogs geladen. Wijzig hier je instellingen.

Bekijk hier al onze video's
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.