Verkeerde timing of zelfspot: kortingsactie Juventus '-15' valt niet overal goed
De vraag is of het een bewuste actie was van Juventus als reactie op de puntenaftrek. De kortingsactie '-15' leidde in ieder geval tot reacties van ongeloof bij de achterban.
Met een korting van vijftien procent probeerde Juventus via een Twitter-post de fans te verleiden zondag naar de wedstrijd tegen Atalanta Bergamo te komen. Toeval of niet, -15 staat ook voor de vrijdag uitgesproken straf. De Oude Dame moest namelijk vijftien punten inleveren.
In Italië wordt de kortingsactie gezien als een kapitale blunder van de social media-afdeling van Juventus. 'Verkeerde post op het verkeerde moment', schrijft de Turijnse krant Tuttosport over de actie die al snel viraal ging en tot ongeloof leidde bij de fans. '15%? Maar wie is uw hoofd marketing?' Foutje of humor, duidelijk is dat Juventus opnieuw flink onderwerp van gesprek is.
Het lijkt erop dat je één of meerdere social media-scripts op VI.nl hebt uitgeschakeld. Daarom worden er geen social posts of liveblogs geladen. Wijzig hier je instellingen.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login