Spaanse bond in open brief: 'Alleen Rubiales is verantwoordelijk voor zijn daden'

Reacties

De Spaanse voetbalbond (RFEF) heeft een excuusbrief naar de voetbalwereld gestuurd voor het gedrag van voorzitter Luis Rubiales na de door Spanje gewonnen WK-finale voor vrouwen. 'De RFEF wil de samenleving als geheel en de voetbalwereld haar diepste spijt betuigen voor wat er is gebeurd', aldus bondspresident Pedro Rocha namens de RFEF.

© Pro Shots

'Er is enorme schade aangericht en wij voelen ons diep bedroefd. Dit incident is een grote smet op het Spaanse voetbal en de samenleving', aldus de RFEF. 'We moeten de feiten op orde hebben om ervoor te zorgen dat dit nooit meer kan gebeuren. Wij beloven dat dit nooit meer zal gebeuren.'

Alle voorzitters van de lidfederaties van de RFEF hebben het aftreden van Luis Rubiales direct geëist en zullen een evaluatie uitvoeren. 'De komende dagen en weken zullen we een hele rit maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat de Spaanse bond wordt verbeterd', aldus bondspresident Rocha. Over een ontslag van Rubiales wordt nog niet gesproken in de open brief.

Wel is de RFEF duidelijk: Rubiales zal zich moeten verantwoorden. 'Deze acties zijn niet representatief voor de RFEF of de Spaanse samenleving als geheel, zijn daden moeten uitsluitend aan hem toegeschreven worden. Alleen hij is verantwoordelijk voor zijn daden. [...] De RFEF werkt volledig mee aan alle onderzoeken om richting een snelle oplossing te gaan en zo snel mogelijk de gemaakte schade te herstellen.'

Bekijk hier al onze video's
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.