Shirtsponsor in Eredivisie kan nog jaren blijven hangen bij fans

Reacties

Ziggo is onder lezers van VI.nl de bekendste shirtsponsor van Nederland. Dat blijkt uit het Shirtsponsor-onderzoek 2017 van Voetbal International en Nielsen Sports.

Shirtsponsor in Eredivisie kan nog jaren blijven hangen bij fans

Het onderzoek bestond uit een vragenlijst op VI.nl over shirtsponsoring. In twee dagen tijd hebben ruim 4.500 bezoekers de vragenlijst ingevuld. Opvallend is dat 35 procent van de ondervraagden vindt dat de shirtsponsor iets toevoegt voor de fan, maar dat 36 procent dat niet vindt. De belangrijkste factor van een shirtsponsor is volgens de voetballiefhebber de financiële bijdrage voor de club.

Overigens werd door zeven procent ook nog voormalig Ajax-hoofdsponsor Aegon genoemd als shirtsponsor. Ook Opel, dat vorig jaar nog hoofdsponsor was van Feyenoord, wordt door negentien procent van de respondenten nog genoemd. De spontane bekendheid van Univé als shirtsponsor van SC Heerenveen is nog groter dan die van de huidige shirtsponsor GroenLeven.

Meer dan zeventig procent van de respondenten kan geen shirtsponsor opnoemen van NAC Breda, Roda JC Kerkrade en Sparta Rotterdam. Voetballiefhebbers vinden PEC Zwolle de meest sympathieke club, blijkt uit het Shirtsponsor-onderzoek 2017.

Bekijk hier al onze video's
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.