PSV sluit lucratieve deal met Puma: 'Merk met wereldwijde uitstraling'

Reacties

PSV speelt en traint de komende vijf seizoenen in kleding van Puma. Het Duitse sportmerk volgt Umbro op, dat sinds 2015 de kledingsponsor van de Eindhovense club was. De samenwerking werd tijdens de nieuwjaarsshow in het Philips Stadion wereldkundig gemaakt. PSV gaat er financieel flink op vooruit.

PSV sluit lucratieve deal met Puma: 'Merk met wereldwijde uitstraling'
© Pro Shots

'Het fundament van dit partnerschap is de gezamenlijke ambitie om iedere dag weer beter te worden', zegt commercieel directeur Frans Janssen van PSV op de clubsite. 'De club is trots dat een merk met een wereldwijde uitstraling kiest voor PSV en kijkt ernaar uit onderdeel uit te gaan maken van de Puma-familie. Puma biedt ons de kans om uniek en authentiek te blijven, terwijl we tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de kennis en kwaliteit van één van ’s werelds grootste sportmerken.'

Puma sponsort ook clubs als Manchester City, Borussia Dortmund en AC Milan. 'Wij kijken met veel enthousiasme uit naar het partnerschap met PSV en zijn blij de club te verwelkomen bij onze familie', laat Johan Adamsson van Puma weten. 'PSV kent een geweldige reputatie, is wereldwijd bekend en behoort tot de succesvolste Nederlandse clubs die er zijn, zowel nationaal als internationaal.'

Puma wordt pas de vijfde kledingsponsor van PSV, dat in de jaren 70 begon met Le Coq Sportif. Vervolgens werd er 21 jaar kleding van Adidas gedragen en daarna twintig jaar kleding van Nike, waarna Umbro het in 2015 overnam.

Bekijk hier al onze video's
Meer PSV
Meer over PSV
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.