Gerbrands erkent interesse andere grote partij in hoofdsponsorschap PSV

Reacties

In de Voetbal International staat iedere week de rubriek Uit de Skybox. Deze week komt de nieuwe sponsordeal die PSV maandag wereldkundig maakte aan bod.

Gerbrands erkent interesse andere grote partij in hoofdsponsorschap PSV

Het zal niet direct zo bedoeld zijn, maar een stevig signaal van PSV naar de concurrentie was de presentatie van de nieuwe hoofdsponsor maandag natuurlijk wel. Komend seizoen spelen de Eindhovenaren met Metropoolregio Brainport Eindhoven op het shirt. Niet één, maar vijf partijen hebben zich langjarig aan PSV verbonden. En niet de minsten. Philips, ASML, VDL, Jumbo en Hightech Campus zijn de founding fathers van wat gerust een innovatief partnership genoemd mag worden.

Via een ludieke actie werden deze bedrijven aan de media gepresenteerd. Met de spelersbus van PSV werd een rondrit door Eindhoven gemaakt en werden de captains of industry één voor één opgehaald. In het Philips Stadion werd het concept en daarna de gedachte erachter uitgelegd.

'Eigenlijk gaan we terug naar 106 jaar geleden, naar hoe de gebroeders Philips het destijds hadden bedoeld', zegt commercieel directeur Frans Janssen. 'Zij onderkenden het belang van sport en zorgden voor hun werknemers en de regio. Dat doen wij nu ook met dit nieuwe ecosysteem, uniek in de geschiedenis van sportsponsoring. Er zit namelijk geen looptijd aan dit consortium en dat er bedrijven bij zullen komen staat nu ook al vast. Deze regio is zo uniek en sterk, die past echt bij PSV en onze slogan Eendracht Maakt Macht. In deze regio werken we samen en doen we niets alleen. We helpen elkaar in moeilijke tijden en brengen elkaar verder in goede tijden.'

Met de samenwerking wil het bedrijfsleven via PSV de regio nationaal en internationaal nog meer op de kaart zetten. Dit om meer wereldwijd talenten aan te trekken, maar vooral ook om ze behouden.

Algemeen directeur Toon Gerbrands erkent dat er een andere grote partij interesse had in het hoofdsponsorschap van PSV. Die was bereid het bedrag te betalen dat de club voor ogen had. 'Maar dat bedrijf paste niet bij de kernwaarden van PSV', zegt Gerbrands. 'We hadden al snel in de gaten dat we door moesten gaan op het idee zoals zich dat nu heeft gemanifesteerd. De totale commerciële waarde van PSV zal substantieel stijgen en dit is een wereldwijde primeur in sportmarketing.'

Over bedragen deed de PSV-leiding geen uitspraken, maar duidelijk is dat de Brabanders snel een stuk meer ophalen dan de zes miljoen euro die Energiedirect jaarlijks voor het shirt betaalde. Naar verluidt betalen de partijen een gelijke inleg, allemaal 1,5 miljoen euro.

Het lijkt erop dat de koploper van de Eredivisie - voor het gehele shirt - de acht miljoen euro die Ajax voor het tricot toucheert, wil aantikken. 'Deze nieuwe sponsordeal helpt ons het financiële fundament onder PSV te versterken', aldus Gerbrands. 'Maar we weten ook dat de grootste bedragen uit Europees voetbal en transfers zullen blijven komen, als we financieel willen blijven groeien.'

Bekijk hier al onze video's
Gerelateerde artikelen
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.