Wereldmerk United onder druk: haarscheurtjes in overwoestbare geldmachine
PRO

Wereldmerk United onder druk: haarscheurtjes in overwoestbare geldmachine

Het merk Manchester United is ijzersterk, maar niet onverwoestbaar. De regel­matige afwezigheid in de Champions League leidt tot de eerste haarscheurtjes in de wereldberoemde geldmachine.

Bangkok, Melbourne, Perth, Oslo. Oftewel de eerste vier stops van Erik ten Hag met Manchester United. Toch net even wat avontuurlijker dan de route langs De Lutte en Saalfelden die zijn voormalige werkgever Ajax aflegt. Na twee coronazomers met verdampte inkomsten plannen de mondiale voetbalmerken hun schema’s nu weer vol met commerciële toers over de hele wereld. Negen jaar na het laatste landskampioenschap en veertien jaar na de laatste eindzege in de Champions League is Manchester United onverminderd een van de meest gevraagde clubs voor dit soort showoptredens.

Dit verhaal is afkomstig uit de nieuwste VI. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat!

Dit artikel helemaal lezen

Word nu een jaar VI PRO-lid en krijg een gratis special naar keuze cadeau! Mis deze zomer niets met extra exclusieve analyses, extra interviews, extra video's, extra podcasts, extra financiële inzichten en natuurlijk extra Oranje!

Met VI PRO krijg je:
- Exclusieve VI PRO-artikelen, -video’s en -podcasts
- Exclusieve analyses en inzichten
- Exclusieve interviews met spelers en trainers

Dit artikel helemaal lezen

Word nu een jaar VI PRO-lid en krijg een gratis special naar keuze cadeau! Mis deze zomer niets met extra exclusieve analyses, extra interviews, extra video's, extra podcasts, extra financiële inzichten en natuurlijk extra Oranje!

Met VI PRO krijg je:
- Exclusieve VI PRO-artikelen, -video’s en -podcasts
- Exclusieve analyses en inzichten
- Exclusieve interviews met spelers en trainers

Per maand voor   €10,-   

€5,-

Gerelateerde artikelen