PSV kan imago als verkoopclub steeds moeilijker waarmaken
PRO

PSV kan imago als verkoopclub steeds moeilijker waarmaken

Door lucratieve transfers uit het verleden kleeft aan PSV het beeld van een club die ieder jaar winst maakt op de transfermarkt. In de praktijk hebben de Eindhovenaren slechts drie keer in de afgelopen tien seizoenen een plus genoteerd op deze post in de jaarcijfers. Beeld en werkelijkheid blijken steeds moeilijker te rijmen bij PSV.

Nadat Marcel Brands op de avond van Deadline Day tekst en uitleg had gegeven over de transferperiode, barstte de discussie onder de PSV-fans los op internet. Er kwam geen linksback omdat Luuk de Jong niet werd verkocht en de clubleiding geen onverantwoorde financiële risico's wilde nemen. Waar is toch al het geld gebleven? Dat is de belangrijkste vraag van de supporters. Memphis Depay was toch twee jaar geleden verkocht voor ruim dertig miljoen euro? En waar zijn de Champions League-miljoenen van de afgelopen twee jaar?

De antwoorden op deze vragen komen via een gesprek met algemeen directeur Toon Gerbrands en een blik op de jaarcijfers over het seizoen 2016/17. Hoe investeringen uit het verleden de balansoefening tussen een kwalitatief sterke selectie en een financieel gezonde huishouding steeds ingewikkelder maken.

Dit artikel helemaal lezen

Word dan nu VI PRO-lid! Krijg toegang tot het meest uitgebreide voetbalnieuws met 50% korting en ontvang gratis de Hollandse School-special (t.w.v. €14,99)

Met VI PRO krijg je:
- Exclusieve VI PRO-artikelen, -video’s en -podcasts
- Exclusieve analyses en inzichten
- Exclusieve interviews met spelers en trainers

Dit artikel helemaal lezen

Word dan nu VI PRO-lid! Krijg toegang tot het meest uitgebreide voetbalnieuws met 50% korting en ontvang gratis de Hollandse School-special (t.w.v. €14,99)

Met VI PRO krijg je:
- Exclusieve VI PRO-artikelen, -video’s en -podcasts
- Exclusieve analyses en inzichten
- Exclusieve interviews met spelers en trainers

Per maand voor   €10,-   

€5,-

Gerelateerde artikelen