
'BeNeLiga heeft alleen kans van slagen met draagvlak fans'
Afgelopen week kreeg de discussie over het invoeren van een BeNeLiga een impuls door een rapport van onderzoekskantoor Deloitte en een bijeenkomst van directeuren van Nederlandse en Belgische clubs in Eindhoven. In VI Opinie geeft VI-hoofdredacteur Peter Wekking zijn visie op de recente ontwikkelingen.
Dat Standard Luik-Feyenoord een wedstrijd wordt die het volk in beweging krijgt, dat geloven we wel. Maar een dubbele ontmoeting tussen Charleroi en Zulte Waregem waarmee we moeten gaan connecten, wordt een stuk lastiger. Toch wordt dit ook een wedstrijd van ‘ons’, als de BeNeLiga doorgaat.