'Ligue 1 sluit ondanks kritiek miljoenendeal met McDonald's'
De Ligue 1 staat op het punt een miljoenendeal af te sluiten met McDonald's. De fastfoodketen moet volgens Franse media de nieuwe naamgever worden van de Franse competitie. Donderdag kwam het goed ingevoerde RMC Sport met meer details naar buiten.
Het contract met de huidige naamsponsor Uber Eats loopt af in 2024. Gesprekken over het verlengen van die samenwerking waren al opgestart, totdat McDonald's in februari met een lucratief voorstel kwam van dertig miljoen euro per jaar. Het is bijna een verdubbeling van wat Uber Eats op dit moment betaalt.
Hoewel er sinds het uitlekken van het nieuws kritiek loskwam dat de Ligue 1 zijn naam wil verbinden aan een fastfoodketen, is het voorstel van McDonald's te goed om te weigeren. De clubs zijn dan ook niet van plan te buigen voor die kritiek. De verwachting is dat later deze maand de handtekeningen worden gezet.
Mogelijk blijft Uber Eats wel op een andere manier als sponsor verbonden aan de Ligue 1, maar dan niet als naamgever van de competitie. Dat lijkt dus McDonald's te worden, dat ook al jaren is verbonden aan de FIFA als sponsor van het WK. De op handen zijnde deal met de Ligue 1 zou er eentje zijn voor drie jaar.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login