Ajax haalt opnieuw Chinese sponsor binnen
Met het videobedrijf Le Sports heeft Ajax, na eerdere deals met Sengled, CST en Huawei, een vierde Chinese sponsor gestrikt. Ajax en Le Sports hebben een mediapartnerschap gesloten tot medio 2018, wat ook meer zichtbaarheid voor de Amsterdamse club moet opleveren in China.
Op de website van Ajax toont directeur Edwin van der Sar zich verheugd met de deal. 'China is een heel interessant land voor Ajax. Le Sports is daar een van de meest invloedrijke internetbedrijven en kent een rijke ervaring in de sport. Ajax denkt door de samenwerking nog beter in staat te zijn de Chinese Ajax-fan te bereiken en voor Chinese partners extra promotiemogelijkheden te realiseren.'
Het is de bedoeling dat Le Sports en Ajax TV samen video's gaan distribueren in de komende maanden. Daarnaast zal Le Sports, wat de sporttak is van het moederbedrijf LeTv, een aantal keer naar Amsterdam komen om zelf programma's over Ajax te maken. Hoeveel geld er gemoeid is met de overeenkomst, heeft Ajax niet bekend gemaakt.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login