PSV kan inkomsten shirtsponsoring Ajax benaderen

Reacties

De commerciële afdeling van PSV staat voor een zware taak. Het departement onder leiding van Peter Rovers was al op zoek naar een nieuwe rugsponsor voor komend seizoen en moet nu ook een andere hoofdsponsor zien te vinden.

PSV kan inkomsten shirtsponsoring Ajax benaderen

Founder Philips stapt in 2016 terug als belangrijkste geldschieter en gaat verder als de op één na grootste. 'Philips blijft voor altijd betrokken bij PSV, maar maakt ruimte, zo zien wij het', zegt Rovers, die verder niet op de situatie wil ingaan, tegen Voetbal International.

De commerciële man is met ICT-bedrijf Axians, dat al een grote sponsor is, reeds een poosje in gesprek over de plek op de rug van het shirt. De kampioen van Nederland hoopt, net als nu met Freo, daarvoor minimaal 1,4 miljoen euro op jaarbasis voor te krijgen.

De plaats op de voorzijde van  het tricot is volgens kenners zes tot acht miljoen euro waard. Omdat Philips, dat naamgever van het stadion blijft, tussen de drie en vier miljoen blijft bijdragen, lonkt voor PSV een win-winsituatie. De club krijgt nu de kans qua shirtinkomsten richting Ajax te kruipen. De grote concurrent ontvangt van Ziggo maximaal tien miljoen euro en voor de jeugd- en vrouwentenues nog eens 2,5 miljoen van ABN Amro. 

Bekijk hier al onze video's
Gerelateerde artikelen
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.