Van der Sar blij met terugkeer van ABN AMRO

Reacties

ABN AMRO is per 1 januari 2015 Partner van de Toekomst bij Ajax. Edwin van der Sar, directeur marketing van de Amsterdammers, is verheugd over de rentree van de sponsor.

Van der Sar blij met terugkeer van ABN AMRO

'ABN AMRO wil talentontwikkeling in Nederland stimuleren', legt Van der Sar uit. 'Dat past uitstekend bij onze ambitieuze plannen op De Toekomst. Voor mezelf is het een leuke bijkomstigheid dat ik al mijn successen bij Ajax heb behaald in de tijd dat ABN AMRO hoofdsponsor was. Ajax en ABN AMRO kennen elkaar al jaren en ik ben blij dat wij weer intensief gaan samenwerken.'

Zeventien jaar lang (1991-2008) was ABN AMRO shirtsponsor van Ajax, waarna AEGON het stokje overnam. Vanaf 1 januari 2015 is Ziggo de nieuwe hoofdsponsor, maar alleen van de hoofdmacht en de beloften. De jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs krijgen vanaf het nieuwe kalenderjaar ABN AMRO op de shirts staan.

De bank betaalt hiervoor 2,55 miljoen euro per jaar en dat bedrag kan jaarlijks nog met maximaal drie ton oplopen door zaken als gehandicaptenvoetbal, participatie in de Ajax-foundation en doorstroming van talent naar eerste elftal. Ziggo betaalt acht miljoen euro vast en twee miljoen variabel per jaar, waardoor Ajax per saldo meer sponsorinkomsten heeft dan in de huidige deal met AEGON.

Bekijk hier al onze video's
Gerelateerde artikelen
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.

Reacties worden op dit moment geladen.