Van Persie ontkent verhaal over vertrek Sterling: 'Heb die krant niet gesproken'

7Reacties

Robin van Persie heeft vrijdagmiddag verbaasd gereageerd op een artikel van The Telegraph, waarin werd gesteld dat de wegen tussen Feyenoord en Raheem Sterling na dit seizoen zullen scheiden. Volgens de Rotterdamse trainer klopt er niets van die berichtgeving en is er nog geen besluit genomen over de toekomst van Sterling. 'Ik ben gequote, maar heb die mensen niet gesproken.'

Het huwelijk tussen Feyenoord en Sterling is tot dusver geen gelukkige gebleken. De 82-voudig international van Engeland werd in februari groots aankondigd in Rotterdam-Zuid, maar heeft de verwachtingen niet waar kunnen maken. In zeven duels gaf Sterling slechts één assist. In twee van de laatste drie wedstrijden hield Sterling negentig minuten de bank warm.

De kans dat het contract van de aanvaller wordt verlengd lijkt dan ook klein, al is daar nog geen definitief besluit over genomen. 'Ik heb nog niet met Raheem en zijn mensen gezeten. Dat zal volgende week of die week erna gebeuren.'

Maar in een artikel van The Telegraph werd donderdag een heel ander beeld geschetst. De Engelse krant stelde middels quotes van Van Persie dat beide partijen na dit seizoen in goed overleg uit elkaar gaan. Een lariekoekverhaal, aldus Van Persie die vrijdag met een verbaasde blik op de berichtgeving reageerde. 'Pardon? Ik heb het stuk gelezen en ben gequote, maar ik heb die mensen niet gesproken. Dus het verhaal is niet correct', klonk hij duidelijk.