Willem II tussen hoop en vrees: terugkeer in de Eredivisie lonkt

Willem II tussen hoop en vrees: terugkeer in de Eredivisie lonkt

1Reacties
Journalist VI

Willem II maakt zich op voor de allesbeslissende play-off-finale. Nog altijd kunnen de Tilburgers binnen een jaar terugkeren naar de Eredivisie. Een herhaling van het seizoenssluitstuk van vorig seizoen lonkt, al kan het ook zijn dat Willem II het woensdag en zaterdag tegen FC Volendam opneemt.

In supporterscafé D‘n Beitel waren ze voor aanvang van de return al overtuigd. Willem II ging dit klusje klaren en de fans maakten zich al op voor de finaleduels. Woensdagavond wacht een vroege thuiswedstrijd, supporters hadden hun middag vrij al aangevraagd. In D’n Beitel was het niet de vraag of Almere City werd geklopt, maar de vraag was meer of er weer een seizoen zonder derby tegen NAC in het verschiet zou liggen. De degradatie van de grote rivaal zou nog zoeter smaken als er zelf gepromoveerd zou worden. De lokale driehoek kijkt begrijpelijkerwijs nieuwsgierig mee in ieder geval. Dat Willem II een eredivisiewaardige club is behoeft geen uitleg, maar eredivisiewaardig moet je als club ook op het veld zijn. Dat bleken ze in Breda en Almelo niet. In Den Haag en Leeuwarden herpakten ze zich. In Doetinchem en Kerkrade dreigen ze af te haken. Een groot, goed bezet stadion met fanatieke supporters en een historie op het hoogste niveau is niet voldoende. Uiteindelijk bepaalt de kwaliteit van de selectie of er Eredivisie gespeeld mag worden. Het was de reden waarom Willem II vorig seizoen afdaalde.