
Vier redenen waarom Willem II nog hoop heeft
Willem II kan nog altijd binnen een jaar terugkeren in de Eredivisie. Na de nederlaag in de play-off-finale van vorig seizoen tegen Telstar moet nu FC Volendam verslagen worden om de snelle rentree te verwezenlijken. De thuiswedstrijd tegen de nummer zestien van de Eredivisie leverde een 1-2 nederlaag op. Zaterdag het vervolg in Volendam. Vier redenen waarom de promotiejacht van Willem II nog een kans van slagen heeft.
1. Het wedstrijdverloop
Even leek het een kansloze missie te worden. Individuele fouten lagen ten grondslag aan de snelle 0-2 achterstand. Eerst vergaloppeerde linksback Per van Loon zich, daarna ging de doorgaans betrouwbare goalie Thomas Didillon-Hödl in de fout. Willem II knokte zich echter terug in de wedstrijd, scoorde via Nick Doodeman en vond het vertrouwen dat nodig was. Nathan Tjoe A On: ‘De start was niet goed, maar we hebben ons hersteld. Het is nog een wedstrijd. Dat hebben we ook tegen elkaar uitgesproken. We moeten doorgaan waar we nu geëindigd zijn. We moeten scoren. Het zal niet direct alles of niks worden, we moeten zorgen dat we in de wedstrijd blijven. Het vertrouwen is er wel degelijk. Iedereen heeft zijn eigen play-off-ervaring. Ik ook, met Excelsior tegen ADO Den Haag. Ik heb het er wel eens over met Thomas Verheydt … Dat soort voorbeelden heb je nodig om er in te geloven. Dit is verre van kansloos. We gaan er zaterdag vol voor.’