Van Rooij: 'Eigenlijk hadden we tweede moeten worden'
Interview

Van Rooij: 'Eigenlijk hadden we tweede moeten worden'

8Reacties
Journalist VI

In zijn tweede seizoen bij FC Twente haalde hij een constant hoog niveau, werd hij aanvoerder en zag hij een transfer naar de Premier League afketsen. Komende zomer zal Bart van Rooij (24) ongetwijfeld alsnog vertrekken, met het behalen van Europees voetbal als passend sluitstuk. ‘PSV mag zich melden.’

Het is toch een wat getemperde feestvreugde, in eerste instantie. Wat schoorvoetend, een tikje ongemakkelijk, begeven de spelers van FC Twente zich naar het uitvak van het Philips Stadion. 5-1 verloren, in de tweede helft behoorlijk te kijk gezet door PSV. NEC heeft de derde plaats overgenomen. Maar FC Twente bleef Ajax voor en is vierde geworden, gaat de tweede voorronde van de Europa League in en besluit een belabberd begonnen seizoen toch nog glansrijk. En dus lijken de uitsupporters de grote nederlaag alweer gauw vergeten, gooien de spelers de schroom van zich af en lonkt een lange, met vreugdedrank overgoten zondagavond in Enschede en omstreken.

Dit verhaal is afkomstig uit het VI-weekblad.