
St. Jago over zijn keuze voor Mechelen: 'Zit meer achter dan men denkt'
Tommy St. Jago wil in België de volgende stap in zijn carrière zetten. De 25-jarige verdediger verruilde deze zomer degradant Willem II voor KV Mechelen. Een bewuste keuze, hoewel er meer belangstelling was voor de transfervrije Utrechter. ‘Het hele plaatje klopte gewoon bij Mechelen.’
Het trainingskamp dat KV Mechelen afgelopen week belegde op de Wageningse Berg bleek voor Tommy St. Jago niet heel gelukkig. De verdediger was geveld door ziekte, sloot later aan bij de groep en moest de oefenwedstrijd tegen de Nederlandse bekerwinnaar Go Ahead Eagles aan zich voorbij laten gaan. St. Jago had zich graag laten zien aan een club uit zijn thuisland, maar ziet direct een nieuwe mogelijkheid. ‘Zaterdag spelen we tegen Ajax. Het zou wel lekker zijn om dan wat minuten mee te pakken.’
Tot voor kort was St. Jago gewoon nog in Nederland actief en had hij nog nooit buiten de landsgrenzen gevoetbald. Na twee knieblessures in zijn tijd bij FC Utrecht was de verdediger in 2023 op zoek naar speelminuten. Die kreeg hij bij Willem II, waarmee hij promoveerde naar de Eredivisie. Afgelopen seizoen was hij vaste waarde bij de Tilburgers, maar degradatie via de play-offs kon ook St. Jago niet voorkomen.
'Het was moeilijk om mee te maken. Zo'n seizoen met Willem II eist z'n tol.'
Willem II was in de play-offs nog na strafschoppen te sterk voor FC Dordrecht, maar verloor in de finale verrassend van Telstar. ‘Ik vind het echt jammer dat we het seizoen niet tot een goed einde hebben kunnen brengen. Willem II is een belangrijke club voor me geweest om me weer te laten zien en een stap te kunnen maken. Ik ben dankbaar voor die kans. Willem II is gewoon een Eredivisie-club. Op dat niveau horen ze thuis.’