Marcel van Roosmalen over Vitesse: 'Mijn clubgevoel is sterker dan ooit'
Interview

Marcel van Roosmalen over Vitesse: 'Mijn clubgevoel is sterker dan ooit'

17Reacties
Journalist VI

In 2010 tekende Vitesse met een buitenlandse overname voor een primeur in het Nederlandse profvoetbal. Schrijver en supporter Marcel van Roosmalen vertelt hoe Merab Jordania en diens opvolgers zijn club steeds verder richting afgrond brachten. Hij doet dat niet alleen droogkomisch, maar ook bevlogen, een tikje sentimenteel zowaar en – wat de toekomst van zijn club betreft – ongekend positief.

Het maken van een afspraak met Marcel van Roosmalen viel niet mee. ‘Ik denk erover na’, zei de Velpenaar op de vraag of hij wilde verhalen over de invloed die de buitenlandse eigenaren hebben gehad op Vitesse en zijn liefde voor de club. ‘Bel me over een paar dagen maar.’ Een paar dagen later: ‘Ik ga er nu écht over nadenken.’

Er gingen weer wat dagen overheen. Uiteindelijk, per app, een enthousiaste reactie: ‘Ja t is oké.’ Mooi. Wanneer? Van Roosmalen reageert niet meer. Bijna een week later, eens informeren. ‘Je belt nu héél ongelegen, bel me over een uur.’ Ruim een uur later: ‘Pff, je bent wel heel vasthoudend.’ Gezucht en gesteun. ‘Ik heb het heel druk. En wat heb ik er eigenlijk aan? Moet ik zeker ook nog op die stomme foto. En ik ga er níét voor naar het Gelredome, als je dat soms denkt.’

Dit verhaal is afkomstig uit het VI-weekblad. Bekijk hier wat er nog meer in de laatste editie staat.