Van Bergen over zijn aparte voetbalzomer en zijn bekende huisgenoot
Interview

Van Bergen over zijn aparte voetbalzomer en zijn bekende huisgenoot

Update: 4 oktober 2025 om 13:38
Praat mee!
Journalist VI

Het was een aparte zomer voor Mitchell van Bergen (26). Na een verhuurperiode bij Sparta Rotterdam speelde hij zich in de basis bij FC Twente, maar een paar weken later tekende Van Bergen voor vier jaar bij Sparta. De watervlugge buitenspeler over zijn zomer, huisgenoot Mike Eerdhuijzen, spelen tegen zijn jeugdidool, zijn voorbeelden op rechtsbuiten en de band met de Sparta-supporters.

‘Ik begon inderdaad als basisspeler bij FC Twente, maar ik kwam niet uit de verf zoals ik zelf zou willen’, begint hij. ‘Ik werd niet optimaal gebruikt, denk ik, maar het lag ook bij mezelf. Dan ga je een beetje om je heen kijken. Sparta heeft nooit losgelaten en ik wist natuurlijk al hoe het was om hier te spelen. Dat gevoel zat goed en ik ben iemand die daarnaar handelt, vandaar de keuze’, zegt Van Bergen over zijn transfer in de zomer. Het kwam na de met 1-0 verloren wedstrijd tegen PEC Zwolle allemaal in een stroomversnelling voor Van Bergen. ‘Dat was voor Twente natuurlijk geen lekkere start, het chagrijn overheerste. Sparta belde en toen heb ik gezegd: Dit wil ik. Ik had bij Twente nog kunnen concurreren met Daan Rots, een van mijn betere vrienden. Dat was leuk geweest. Maar voor mij was het gewoon beter om naar Sparta te gaan.’