Luciano Slagveer over zijn ambities bij TOP Oss

Luciano Slagveer geeft de les van Gerald Sibon door bij TOP Oss

Praat mee!
Journalist VI

Na vijf jaar bij Puskás FC in Hongarije dook Luciano Slagveer na de winterstop weer op in Nederland. De 31-jarige vleugelaanvaller begon het nieuwe seizoen met twee assists en wil zijn ervaring gebruiken om TOP Oss naar een hoger niveau te tillen.

Deze vijf vragen zijn afkomstig uit het VI-weekblad.

Waarom besloot je terug te keren naar Nederland?

‘In eerste instantie had ik de wens om in het buitenland te blijven, maar dan moet alles kloppen. Het land, de mogelijkheden voor mijn gezin en het financiële plaatje. Dat bleef uit. Er was contact met een aantal clubs uit de Eredivisie, maar daar krijgen jonge jongens vaak de voorkeur boven een ervaren buitenspeler. Dat heeft natuurlijk te maken met de transferwaarde. Na een half jaar zonder club koos ik voor TOP Oss. Ik trainde er al een tijdje mee om fit te blijven en hield daar een goed gevoel aan over.  De technisch directeur en trainer kende ik goed, dat gaf meteen vertrouwen.’

Was het wennen om weer in Nederland te spelen?