
Jetro Willems is terug: 'Mijn kinderen weten nu dat papa weer dichtbij is'
Na een jaar in Spanje is Jetro Willems blij om terug te zijn in Nederland. Bij NEC gaat de 31-jarige verdediger een hernieuwde samenwerking aan met trainer Dick Schreuder, die hem eerder naar Castellón haalde. Nu was het vooral zijn gezin dat hem terugleidde naar Nederland. ‘Mijn kinderen weten nu dat papa weer in de buurt is.’
Net als een dag eerder keek Jetro Willems zaterdagmiddag in de tweede helft toe bij NEC. Dick Schreuder wisselt in de eerste drie oefenwedstrijden in de rust zijn hele elftal en dus zat de taak van Willems er na 45 minuten op. Waar hij vrijdag tegen de amateurtak van NEC zijn ploeg na rust liefst vijftien keer zag scoren in een met 27-0 (!) gewonnen wedstrijd, bleef de teller zaterdag steken op één. Koki Ogawa bezorgde de Nijmegenaren een oefenzege op het Zuid-Afrikaanse Kaizer Chiefs.
‘Ach ja, zo’n wedstrijd tegen de amateurs hoort erbij’, vertelt Willems. ‘Eerlijk gezegd deed ik heel weinig, haha. We hadden de hele tijd de bal en waren continu aan het aanvallen, dan valt er voor mij als verdediger weinig werk te verrichten. Het was wel bijzonder om mee te maken, zo veel doelpunten in een wedstrijd. Maar vanaf nu spelen we alleen nog tegen serieuze tegenstanders. Ook Kaizer Chiefs was zeker niet slecht, hoor. Wij speelden goed, maar we hadden wel vaker moeten scoren.’
Willems is na drie weken al helemaal op zijn plek bij NEC. Een dag na de eerste training onder Schreuder zette de verdediger zijn handtekening onder een eenjarig contract met de optie op nog een seizoen. Net als keeper Gonzalo Crettaz kwam Willems over van Castellón, de vorige werkgever van Schreuder. De trainer haalde hem een jaar geleden naar Spanje nadat zijn contract bij Heracles Almelo afliep.