
Het vuur lijkt gedoofd bij Go Ahead Eagles
Bij het weerzien met AZ beleefde Go Ahead Eagles een kansloze middag. In De Adelaarshorst wonnen de Alkmaarders met 0-3. Het vuur lijkt gedoofd bij de Deventenaren, hoe graag trainer Paul Simonis na de bekerwinst nog voor de vijfde plek in de Eredivisie wilde gaan. De vraag is of het vuur nog aangewakkerd kan worden voor de IJsselderby tegen PEC Zwolle van komende zondag.
Enric Llansana verbaasde zich, zondagmiddag in De Adelaarshorst. Na ruim een uur kwam de middenvelder als invaller in het veld. Omdat Llansana ziek was geweest, begon niet hij, maar Robbin Weijenberg aan de wedstrijd tegen AZ. Het weerzien met de Alkmaarders, na de gewonnen bekerfinale, leverde Go Ahead Eagles bijzonder weinig op. De ploeg van trainer Maarten Martens won afgetekend met 0-3. Kijkend naar de formatie van Paul Simonis leek de ballon te zijn leeggelopen, net als een week eerder op bezoek bij Almere City FC (0-0).
De vraag is wie daar na de bekerwinst nog om maalt. Een groot deel van de supporters in ieder geval niet. De aanhang van Go Ahead is nog altijd in feeststemming na het winnen van de beker. Simonis wilde het liefst AZ en FC Twente in de competitie nog voor blijven en de vijfde plek in de Eredivisie claimen, maar in de thuiswedstrijd tegen de Alkmaarders was daarvan op het veld weinig te merken. ‘Ik kwam erin en dacht: wat is dit nou? Er zat geen energie in’, vertelde Llansana. ‘We willen het seizoen goed afsluiten. Een prachtig jaar, dat moet niet als een nachtkaars uitgaan. Vandaag was het te weinig. Ik probeerde de ploeg nog wakker te schudden door wat duels aan te gaan en het vuurtje aan te wakkeren, maar dat lukte pas aan het einde.’