Telstar

Telstar

Henk Brugge wacht pittige klus bij Telstar: 'De uitdaging is nu nóg groter'

1Reacties
Journalist VI

Na de spectaculaire periode met trainer Anthony Correia, wil Telstar doorgroeien van stuntclub naar stabiele Eredivisionist. Dat moet gebeuren onder Henk Brugge, overgekomen van SC Heerenveen. ‘Er ontstond meteen een connectie.’

Dit verhaal is afkomstig uit het VI-weekblad.

Het was bedoeld als kennismakingsgesprek onder het genot van een kop koffie, het mondde uit in een open kans voor Henk Brugge. Die de 48-jarige trainer vastberaden en vakkundig benutte. ‘De clubleiding wilde me beter leren kennen’, blikt Brugge terug op zijn eerste ontmoeting met technisch directeur Peter Hofstede en algemeen directeur Leon Annokkée.

‘Persoonlijk zag ik het als een mogelijkheid om mezelf echt te presenteren, in de context van Telstar, richting volgend seizoen. Dat is blijkbaar positief ontvangen. Zelf hadden ze óók een presentatie voorbereid. Over de kernwaarden van de club en van de regio. Veel dingen kwamen overeen. Waardoor er meteen een connectie ontstond.’

Brugge maakte twee maanden geleden in zijn eigen presentatie onderscheid tussen twee verschillende scenario’s: een nieuw seizoen in de Eredivisie dan wel een terugkeer naar de Keuken Kampioen Divisie. Laatstgenoemde optie kon uiteindelijk de prullenbak in, nadat Telstar zich op de slotdag van de competitie had verzekerd van de veertiende plek in de eindrangschikking.