
Excelsior: zeven nieuwelingen, maar nog mutaties in aantocht
Excelsior bereidt zich voor op weer eens een Eredivisie-rentree. Op een seizoen waarin de Eredivisiestatus bevestigd moet worden. De Rotterdammers lonken naar een langer verblijf en lijken op transfergebied weldoordachte zaken te doen.
Sowieso heeft Excelsior vanaf dag één van de voorbereiding kwantitatief een behoorlijke groep op het veld staan. Dat is wel eens anders geweest. We herinneren ons allemaal de eerste trainingen met veertien contractspelers, waarna hoofdtrainers enkele jeugdspelers moesten optrommelen om niet al te veel te hoeven improviseren. Het zijn vervlogen tijden, er is veel veranderd bij Excelsior de laatste jaren. Ook de knuffelclub is een bedrijf aan het worden, met alle groeispurten die daarbij horen. Excelsior speelt komend seizoen op natuurgras en trainer Ruben den Uil hoor je niet klagen over het aantal beschikbare spelers. Maar technisch manager Niels van Duinen wacht nog een ruime maand vol bedrijvigheid. Excelsior is nog niet klaar.
Den Uil heeft al zeven nieuwe spelers mogen begroeten (zie kader), laat verschillende jeugdspelers (waarvan Stijn Middendorp en Valentijn Zandbergen de opvallendste zijn) aan het grotere werk ruiken en probeert een indruk te krijgen van enkele proefspelers (Simon Janssen, Simon Colyn en Matthew Steenvoorden). Daarnaast hield ex-RKC-er Juriën Gaari sinds afgelopen week bij Excelsior zijn conditie op peil en kwam hij tegen Dordrecht ook de tweede helft in actie, maar de international van Curacao gaat een buitenlandse transfer afronden. Er is ook sluimerende interesse van over de grens. Een andere meetrainende (en meespelende) speler is Mike van Duinen. De spits is zonder contract en hoopt in de top van de KKD nog ergens aan de slag te gaan. Wellicht hapt ADO Den Haag nog toe.