
'Achtste of negende plaats haalbaar voor Willem II'
De Eredivisie is alweer acht duels onderweg. Na een kwart-competitie is het tijd voor een eerste tussenbalans. VI bespreekt in de aanloop naar de negende speelronde alle achttien Eredivisie-clubs met een ervaringsdeskundige. In deze aflevering: John Feskens over Willem II.
speelde tussen 1982 en 1997 een recordaantal van 483 wedstrijden voor Willem II. De huidige video-analist van PSV is onder de indruk van zijn voormalige werkgever. 'Het is een beetje on-Nederlands, maar er zitten heel duidelijke patronen in.'
Oordeel dit seizoen
'Ik vind dat Willem II het heel goed doet. In de voorbereiding heb ik een paar wedstrijden gezien en toen dacht ik nog: nou, dat kan een lastig seizoen worden. Ik denk dat de eerste Eredivisie-wedstrijd – het gelijkspel uit tegen Feyenoord – voor een boost heeft gezorgd. Dat gevoel heb ik een beetje. Tegen Feyenoord was het natuurlijk alleen maar tegenhouden, maar wél vanuit een goed georganiseerde formatie. De eerste helft heeft Feyenoord eigenlijk geen kans gecreëerd. Antoni Milambo scoorde, maar dat was een beetje uit de kluts. Ondanks de achterstand bleef Willem II rustig en georganiseerd spelen. Dat is knap. Als je achterstaat, wil je misschien wat opportunistischer gaan spelen, wat meer uit de linies gaan spelen. Maar dat gebeurde niet. Met die intentie en ook de bereidheid van de spelers kan Willem II het iedereen moeilijk maken. Ook PSV had het daar lastig mee. Je ziet ze groeien dit seizoen.'