Zwarte avond voor ADO: duel definitief gestaakt, Telstar naar halve finale
Het is een zwarte avond geworden voor ADO Den Haag. De club uit de hofstad stond enkele minuten voor het einde op een ruime achterstand tegen Telstar en de fans misdroegen zich schromelijk door twee keer achter elkaar spullen op het veld te gooien. Daardoor is de wedstrijd definitief gestaakt. Telstar plaatst zich daarmee voor de halve finale van de play-offs om promotie/degradatie.
© Pro Shots

In de eerste wedstrijd was ADO dinsdag tegen een flinke domper aangelopen. De ploeg van Darije Kalezic verloor met 2-0 van Telstar, dat in de competitie drie plekken lager was geëindigd. Dat moest in eigen huis worden goedgemaakt, maar de nummer vier van de Keuken Kampioen Divisie kon ook in de return lange tijd maar moeilijk een vuist maken.
Sterker nog, Telstar kreeg via Nils Rossen na een kwartier een enorme kans, maar de middenvelder kopte de bal niet ver genoeg de hoek in. Mohamed Hamdaoui – voormalig speler van ADO - zag zijn poging net voorlangs gaan en daarna kreeg ook ADO twee enorme kansen. Evan Rottier kreeg de bal van dichtbij naast en Cameron Peupion kopte voor bijna leeg doel mis.
Twintig minuten voor tijd werd clubtopscorer Youssef El Kachati weggestoken door Tyrone Owusu en hij schoot koeltjes raak. De vlag ging omhoog voor buitenspel, maar na het bekijken van de beelden kon de VAR niet anders dan de treffer alsnog goedkeuren. Het duel werd tegen het einde ontsierd door een staking, nadat ADO-fans tot tweemaal toe spullen op het veld gooiden.
Twee keer stuurde scheidsrechter Marc Nagtegaal de spelers naar binnen. De tweede keer definitief. Beide clubs melden via de officiële kanalen dat Telstar daardoor naar de halve finale gaat. Daarin is FC Den Bosch, dat vrijdag ook al verrassend afrekende met Cambuur, de tegenstander. Op dinsdag 20 mei om 20.00 uur wordt er gespeeld in Brabant. De return in Velsen-Zuid volgt drie dagen later, eveneens om 20.00 uur. Zo haalt dus of de nummer zeven of de nummer negen van de KKD de finale.






