Zerrouki hoopt op vertrek bij Feyenoord: 'Heb me daar nooit echt thuis gevoeld'

62Reacties

Ramiz Zerrouki ziet er tegenop om terug te keren bij Feyenoord. De middenvelder van FC Twente hoopt op een oplossing. 'Ik denk dat het wel duidelijk is dat het daar niet verdergaat.'

© Pro Shots

Zerrouki hoopt op vertrek bij Feyenoord: 'Heb me daar nooit echt thuis gevoeld'

Zerrouki speelde dit seizoen op huurbasis voor Twente en wordt in aanloop naar het nieuwe seizoen weer bij Feyenoord verwacht. De Algerijnse international staat nog een jaar onder contract in De Kuip. 'Ik denk dat iedereen wel weet wat de situatie is', gaf Zerrouki na het verloren uitduel met PSV aan bij ESPN. 'Het seizoen is klaar, ik denk dat het goed is om nu te gaan evalueren. Ook met hen. Dan zullen we zien wat eruitkomt.'

De tijdelijke terugkeer naar Twente deed Zerrouki goed. 'Ik heb mijn plezier teruggevonden, haal mijn niveau weer', zei de middenvelder. 'Ik keek elke week uit naar de wedstrijden, heb gewerkt met geweldige mensen. Dan is het moeilijk om terug te gaan naar een situatie die de andere kant opvalt. Ik denk dat dit het meest bij me past. Of dat hier is of ergens anders, moet gaan blijken.'

Van Persie
Zerrouki erkende dat zijn band met Robin van Persie niet optimaal is. 'Soms gebeuren er dingen in het voetbal. Je kan altijd iets uitspreken, er is ook tijd overheen gegaan. Maar dat is niet de hoofdreden, het gaat om het algehele plaatje. Ik heb me daar nooit echt thuis gevoeld, me nooit op mijn gemak gevoeld. Voor een persoon als ik is dat erg belangrijk. Dan is het logisch dat ik daar in het perfecte plaatje niet ga terugkeren.'

Zerrouki maakte drie jaar geleden de overstap van Twente naar Feyenoord en droeg in totaal 65 wedstrijden het shirt van de Rotterdammers.

Ook Robin van Persie liet zich uit over Zerrouki.