Willem II zet dankzij Verheydt streep door volgend positief resultaat Vitesse

Update: 27 september 2025 om 18:52
1Reacties

Willem II heeft zich dankzij een overwinning op bezoek bij Vitesse in de subtop van de Keuken Kampioen Divisie gemeld. Thomas Verheydt voorkwam met twee treffers dat de Arnhemmers opnieuw iets om te juichen hadden.

© Pro Shots

Willem II zet dankzij Verheydt streep door volgend positief resultaat Vitesse

Vitesse pakte elf dagen geleden het eerste punt op bezoek bij RKC Waalwijk en won vorige week zaterdag vervolgens ook van Helmond Sport, maar Willem II bleek in Arnhem nog te sterk voor de in alle haast bij elkaar geraapte ploeg van Rüdiger Rehm. De Tilburgers beginnen na een moeizame start op stoom te komen en namen na twintig minuten ook de leiding dankzij een kopbal van Verheydt.

Klik op de tekst in de tweet om de beelden op X te bekijken.

De 33-jarige spits startte op bezoek bij Vitesse voor het eerst dit seizoen in de basis bij Willem II en maakte dat waar. De thuisploeg bood weliswaar goed weerstand en kwam een kwartier voor tijd uiteindelijk ook op gelijke hoogte. Alexander Büttner benutte een strafschop (na een overtreding van Jens Mathijsen), nadat de 36-jarige aanvoerder eerder in de tweede helft al de paal had geraakt.  

Heel even leek Büttner de gevierde man te worden in Arnhem, maar het zeker niet overtuigend spelende Willem II greep uiteindelijk toch nog de drie punten. Opnieuw was het Verheydt die toesloeg, dit keer op aangeven van de net ingevallen Per van Loon. Daardoor staat Willem II nu vijfde in de KKD met veertien punten. Vitesse blijft de hekkensluiter met min acht punten.