Wijnaldum vermaakt zich ondanks absentie bij Oranje uitstekend

21Reacties

Hoewel hij geen deel uitmaakt van de selectie van het Nederlands elftal, vermaakt Georginio Wijnaldum zich uitstekend. De door Louis van Gaal gepasseerde middenvelder besteedt zijn vrije dagen op de Malediven, blijkt uit foto’s op Instagram en Twitter. ‘Goedemorgen. Geniet van je dag’, tweet Wijnaldum woensdagochtend bij een foto waarop hij uitkijkt op de zee.

© Pro Shots

Wijnaldum vermaakt zich ondanks absentie bij Oranje uitstekend

Wijnaldum kreeg vorige week een flinke teleurstelling te verwerken. Van Gaal liet de reserveaanvoerder, goed voor 86 interlands, buiten de selectie voor de Nations League-wedstrijden van deze maand. De bondscoach maakte maandag tijdens het persmoment duidelijk dat Wijnaldum ‘niet heeft geleverd’. ‘Het Nederlands elftal is geen revalidatiecentrum en ook geen psychotherapeutisch centrum’, voegde Van Gaal daaraan toe.

Dinsdag brak collega-international Memphis Depay een lans voor Wijnaldum, door in een interview met de NOS te betogen dat Wijnaldum bij de selectie hoort. Ook uit een poll op VI.nl blijkt de verdeeldheid naar aanleiding van de keuze van Van Gaal. Na ruim vijfduizend stemmen is exact vijftig procent van de bezoekers van mening dat Wijnaldum gemist zal worden, terwijl de overige helft zich kan vinden in de absentie van de middenvelder van Paris Saint-Germain.