Wielaert gezichtsvermogen kwijt na stomp Toivonen

Praat mee!

Zijn optreden voor Nederland B bleef voor Robbie Wielaert beperkt tot een kwartier. Door een tik van Ola Toivonen verloor de FC Twente-verdediger even zijn gezichtsvermogen.

© Pro Shots

Wielaert gezichtsvermogen kwijt na stomp Toivonen

'Ik kreeg een stomp in mijn oog', vertelde Wielaert na afloop van het duel met Jong Zweden (0-3). 'Ik dacht van die spits, Ola Toivonen. Hij deed het overigens niet expres volgens mij. In een duel sloeg hij precies met zijn vuist vol in mijn oog. Ik zag gelijk daarna heel wazig.'

Voor zijn inzetbaarheid voor FC Twente heeft het tijdelijke verlies van zijn gezichtsvermogen waarschijnlijk geen gevolgen. 'Het is natuurlijk vervelend dat je er zo snel weer uit moet. Maar ik denk dat het met de blessure wel meevalt. Volgens mij moet ik zaterdag gewoon weer kunnen spelen.' De Tukkers spelen die avond in De Grolsch Veste tegen SC Heerenveen.