Werk aan de winkel voor Priske na Europese nederlaag: 'Niet goed genoeg'

3Reacties

Brian Priske leed donderdag met Sparta Praag een nederlaag in de Conference League-voorrondes bij FH Aktobe. Na afloop wendde de voormalige trainer van Feyenoord zich tot Instagram: 'Niet goed genoeg, hard werken staat ons te wachten.'

© Pro Shots

Werk aan de winkel voor Priske na Europese nederlaag: 'Niet goed genoeg'

Met het resultaat in Kazachstan kwam Sparta Praag nog goed weg,  want in de laatste minuut kregen de Tsjechen een goedkope penalty om de uitgangspositie op te poetsen. 'Iedereen op de tribune van het Koblandy Batyr Stadion moet verbijsterd zijn geweest door de actie die aan de penalty voorafging. Tijdens de herhaling van de televisiebeelden in het strafschopgebied gleed aanvaller Victor Olatunji zichtbaar uit. "Moet ik het hardop zeggen? Dit was gewoon geen penalty", aldus de commentatoren van televisiezender Nova Sport.'

'Je kunt verliezen, zeg ik altijd, maar je moet het met eer verliezen', reageerde oud-verdediger Milan Fukal in diezelfde studio op het echec van Sparta Praag, waar voormalig AZ-goalie Peter Vindahl aanstaand Ajacied Joeri Heerkens op de bank hield. 'En dat je alles daar achterlaat. Eerlijk gezegd, direct na de wedstrijd, heb ik niet het gevoel dat de Sparta-spelers alles daar hebben achtergelaten.'

De terugkeer van Priske bij Sparta Praag is tot nu toe geen groot succes. In de openingswedstrijd van de Tsjechische competitie werd met 1-1 gelijkgespeeld tegen FK Jablonec. 'Teleurstellend resultaat', schreef Priske toen op Instagram. 'Een hoop hard werk ligt voor ons. We zullen ons uiterste best doen om het beter te doen. De jongens toonden karakter en mentaliteit. We bereiden ons voor op volgende week.'

Ondersteunend beeld bij het artikel© Pro Shots