Wenger denkt vier maanden zonder Fábregas te kunnen
Cesc Fábregas moet drie tot vier maanden wachten op zijn terugkeer op het voetbalveld. De Spaanse middenvelder van Arsenal kampt met een knieblessure.
© Pro Shots

Fábregas hinkte zondag na het rustsignaal van het 1-1 gelijkspel tegen Liverpool van het veld af. Tijdens een duel met Xabi Alonso raakte hij geblesseerd.
'We hebben nieuws gehad en het is geen goed nieuws', begon Arsène Wenger zijn uitleg over de ernst van Cesc's kwetsuur. 'Zijn mediale knieband is deels gescheurd. Het zal drie tot vier maanden duren voor hij is hersteld. We gaan uit van vier maanden, want we weten hoe hard hij zal moeten werken om terug te keren.'
'Hoeveel we hem zullen missen is moeilijk te zeggen', vervolgde Wenger. 'Ik ben ervan overtuigd dat we het aankunnen. Het is een klap hem voor vier maanden kwijt te raken, maar het is een goede gelegenheid te laten zien dat we de vereiste kracht hebben om hiermee om te gaan.'
Fábregas is de aanvoerder van Arsenal. Alle vijftien competitieduels die hij in actie kwam, begon de 37-voudig international in de basis. De Spanjaard scoorde éénmaal.







