Wanprestatie zorgt voor vraagtekens bij Willem II: 'Is het de kip of het ei?'

3Reacties
Journalist VI

Willem II kon zondag geen vuist maken tegen RKC Waalwijk en ging op bezoek bij de hekkensluiter kansloos onderuit. Thomas Didillon-Hödl herkende zijn ploeg niet in het Mandemakers Stadion. 'Met zulke wedstrijden wordt het een lang seizoen en dat wil ik niet.'

© Pro Shots

Wanprestatie zorgt voor vraagtekens bij Willem II: 'Is het de kip of het ei?'

Met Cisse Sandra voor Nick Doodeman hoopte Peter Maes de achterstand uit de eerste helft weg te poetsen, maar het omgekeerde gebeurde. Amper een minuut na rust vloog de tweede treffer van RKC erin. 'Terwijl we in de kleedkamer juist goed hadden gepraat', blikte Didillon-Hödl terug. 'Het gaat ook om commitment. We komen met veel energie uit de kleedkamer, maar laten dan meteen iemand schieten van de rand van de zestien. Daar ergerde ik me aan.'

Didillon-Hödl legde uit dat het in het dna van Willem II zit om na een tegenslag weer op te staan. 'Dat is de manier waarop we punten halen', aldus de Franse doelman. 'Als we dat niet doen, dan blijft er weinig over. Ik snap niet dat we dat in zulke wedstrijden vergeten, dat staat me helemaal niet aan. Niemand kan zeggen dat hij een goede wedstrijd heeft gespeeld. Dat is maar goed ook, want we zijn hier allemaal schuldig aan.'

Op VI PRO lees je alles over de nederlaag van Willem II bij RKC Waalwijk. Naast Thomas Didillon-Hödl komt ook Peter Maes het woord. 

Laconiek
De tweede treffer van RKC haalde de angel vroegtijdig uit de wedstrijd. 'Het is mijn job om erin te blijven geloven, maar diep van binnen wist ik het. Ik zag het aan de houding, aan hoe we telkens de bal verloren. Een toevallige aansluitingstreffer had ons energie kunnen geven. Maar ja, is het de kip of het ei? Heb je de energie nodig om dat doelpunt te maken of moet je het doelpunt maken om juist energie te krijgen?', vroeg Didillon-Hödl zich hardop af.

'Ik denk dat we vooral scherper moeten zijn', sloot de 29-jarige sluitpost af. 'Het voelde laconiek, ik herkende de ploeg niet. Met zulke wedstrijden wordt het een lang seizoen en dat wil ik niet.'

Door de overwinning op Willem II verliet RKC Waalwijk de laatste plaats in de Eredivisie. Op VI PRO lees je waarom je de ploeg van Henk Fraser nog niet moet afschrijven.