Waar volksfeest in Eindhoven bij druk bezochte huldiging PSV

10Reacties

De selectie van PSV is maandag gehuldigd in Eindhoven. De mannen van Peter Bosz kroonden zich zondag tot kampioen van Nederland en een dag later vierden zij dat met duizenden uitzinnige fans in Eindhoven. Dat leverde fraaie beelden op.

© Pro Shots

Waar volksfeest in Eindhoven bij druk bezochte huldiging PSV

Om 16.00 uur verzamelden de selectie en staf van PSV zich om de platte kar op te stappen. Daarop werden zij door Eindhoven rondgereden. Een rijen dikke mensenmassa was uitgelopen om de kampioenen te eren. Rond de klok van 18.30 uur volgde de huldiging op het Stadhuisplein. Daar namen de spelers één voor één de microfoon, wat voor een aantal fraaie scènes zorgde.

Zo schitterde Mauro Júnior door het Nederlandse feestnummer 'Ik moet zuipen' in te zetten en sprak Noa Lang op geheel eigen wijze de PSV-fans toe. Hij had hen immers tijdens het vorige kampioensfeest een belofte gedaan die hij is nagekomen. Olivier Boscagli barstte in tranen uit toen zijn naam werd gescandeerd. De emoties kregen de overhand bij hem met het oog op zijn aanstaande vertrek uit Brabant.

Luuk de Jong toonde nog een sjaal met de tekst 'Luuk the Legend' erop en Malik Tillman droeg een cape met 'Super Tillman', die hij kreeg van een fan. De PSV-spelers liepen massaal in de polonaise toen Guus Meeuwis live een nummer op het podium kwam zingen. Het legendarische duo Guus & Guus (Til en Meeuwis) deed net als vorig jaar weer een duet. Richting het einde werd nog vrolijk meegezongen met 'We Are the Champions' van Queen.