Voormalig FC Utrecht-uitblinker laat Europa achter zich
Paxten Aaronson keert na twee jaar Europa terug naar de Verenigde Staten. De 21-jarige Amerikaan heeft zijn toekomst verbonden aan Colorado Rapids, zo melden bronnen in het buitenland, waaronder het Duitse Sky Sport.
© Pro Shots

Aaronson gold afgelopen seizoen als smaakmaker bij FC Utrecht, dat de aanvallende middenvelder huurde van Eintracht Frankfurt. Afgelopen zondag was Aaronson nog trefzeker voor de Bundesliga-club in de DFB-Pokal, maar desondanks verlaat hij Eintracht nu voor een bedrag dat zo'n zeven miljoen euro zou bedragen.
De viervoudig international van Amerika verruilde in de zomer van 2023 Philadlphia Union voor Eintracht Frankfurt. Tijdens het tweede deel van het seizoen 2023/24 vormde hij een spaarzaam lichtpuntje bij toenmalig Eredivisie-degradant Vitesse. Zijn broer Brenden Aaronson (24) speelt met Leeds United in de Premier League.





