Volgende miljoenendeal voor AZ: Møller Wolfe vertrekt naar Wolves
AZ verliest David Møller Wolfe aan Wolverhampton Wanderers. De linksback heeft rondom de dubbele ontmoeting met Ilves afscheid genomen van de Alkmaarse club en staat voor een transfer naar de Premier League.
© Pro Shots

Møller Wolfe maakte in de tweede voorronde van de Conference League geen deel uit van de wedstrijdselectie van Maarten Martens. Dat gaat überhaupt niet meer gebeuren, want de 23-jarige linksback vervolgt zijn carrière bij Wolverhampton Wanderers. Møller Wolfe stapt snel in het vliegtuig om zijn transfer naar de nummer zestien van de Premier League af te ronden.
De Noorse verdediger leek lange tijd op weg naar Lille, dat zich enige tijd geleden bij AZ meldde. Daarna stond Wolverhampton Wanderers ineens op de stoep. In tegenstelling tot Lille bereikte Wolves een akkoord met AZ. De Alkmaarders vangen een bedrag van rond de twaalf miljoen euro voor Møller Wolfe, die nog over een driejarig contract beschikte.
Møller Wolfe is de volgende kaskraker van AZ. De club verkocht deze zomer al Ruben van Bommel aan PSV voor vijftien miljoen euro en Jayden Addai aan Como voor veertien miljoen euro. De Noor lijkt bij Wolves te moeten gaan concurreren met Hugo Bueno, die vorig seizoen op huurbasis bij Feyenoord speelde. Rayan Aït-Nouri vertrok naar Manchester City.






