Vliegende tackle, maar De Graafschap-schlemiel snapt niks van rode kaart
De Graafschap weet na de nederlaag over twee wedstrijden tegen Almere City in de play-offs dat het ook volgend seizoen uitkomt in de Keuken Kampioen Divisie. Bij Rowan Besselink leken daardoor vlak voor het einde van de wedstrijd de stoppen door te slaan, maar dat ziet de hoofdrolspeler zelf heel anders.
© Pro Shots

Bij een stand van 1-2 en nog maar vijf minuten aan reguliere speeltijd moest er voor De Graafschap een wonder gebeuren om nog door te gaan in de play-offs. Zeker nadat de heenwedstrijd met 3-1 werd verloren door de club uit Doetinchem. Toen de bezoekers er met een counter nog een keer uitkwamen trok Besselink aan de noodrem en kreeg hij een rode kaart. 'De tackle is vat alles een beetje samen. Alles komt bij elkaar en dan kom ik te laat', vertelt hij bij ESPN.
Op beelden is te zien dat Besselink wel erg hard in komt en ook zijn been erg hoog heeft. Toch is de verdediger van De Graafschap zich van geen schuld bewust. 'De stoppen sloegen wat mij betreft niet door, maar je bent er wel klaar mee dan. Ik wil altijd de bal raken en heb zeker geen intentie om hem een doodschop te geven.'
Op de vraag of hij nu wat langer vakantie heeft tijdens de start voor het volgende seizoen vanwege een schorsing reageert Besselink verbaasd. 'Als je de beelden terugziet, dan denk ik terug naar de gele kaart, niks aan de hand.' De verslaggever van dienst weet niet wat hij hoort: 'Dat meen je niet toch?' Besselink blijft bij zijn woorden. 'Zo hard raak ik hem niet toch? Ik kom hard invliegen, maar het is niet zo dat ik met de noppen zijn been raak.'





