Vitesse spreekt zich uit tegen bedreigingen jegens onder anderen Schaay
Vitesse heeft maandagavond opgeroepen om te stoppen met het bedreigen van onder anderen Michel Schaay. De Arnhemse club benadrukt andermaal het belang van rust en samenhang in de strijd om het voortbestaan.
© Pro Shots

Eerder deze maandag kwam er vanuit de Gelderse hoofdstad een statement over de recente ontwikkelingen bij en rondom de Arnhemse club, waarin werd vermeld dat 'de verhoudingen met de licentiecommissie nu goed zijn', maar 'de relatie met de buitenlandse aandeelhouders zeer verslechterd'. Dat bericht maakte veel los bij de aanhangers van Vitesse, en niet iedereen ging daar blijkbaar op gepaste wijze mee om.
Vitesse heeft 'meerdere signalen' dat meerdere mensen bedreigd zijn sinds de publicatie van het persbericht. Schaay wordt als enige bij naam genoemd. De club keurt dat 'ten zeerste af' en roept dan op om daarmee te stoppen, temeer daar het iemand betreft die 'in een cruciale fase veel voor onze club heeft betekend', zo schrijft de Keuken Kampioen Divisie-deelnemer op zijn eigen X-account.
Schaay heeft inderdaad het nodige gedaan voor Vitesse: medio 2024 was hij de kopman van een groep ondernemers – de zogeheten Sterkhouders – die met miljoenen euro's over de brug kwam om Vitesse te redden. In april dit jaar vertrok Schaay bij de Sterkhouders, die volgens de club binnenkort wel de aandelen van Vitesse in handen gaan krijgen.







