Vitesse-keeper Bramel op weg naar Noorwegen
Tom Bramel verlaat Vitesse voor SK Brann. Vanwege het verliezen van de proflicentie maakt de twintigjarige keeper transfervrij de overstap naar Noorwegen.
© Pro Shots

Door de malaise en financiële problemen bij Vitesse werd Bramel vorig seizoen naar voren geschoven als eerste keeper nadat hij de jeugdopleiding van de club doorlopen had. Hij begon ijzersterk, maar verloor onder John van den Brom uiteindelijk ook zijn basisplaats aan de van Feyenoord gehuurde Mikki van Sas. Uiteindelijk speelde Bramel vorig jaar 27 wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie. Bramel had serieuze interesse uit de Premier League en kreeg een aanbieding uit de Bundesliga, maar denkt dat hij bij Brann de meeste kans op speeltijd heeft.
Door de situatie bij Vitesse is de club al meerdere spelers gratis en voor niets kwijtgeraakt. Jim Koller ging naar PSV, Irakli Yegoian naar Excelsior, Tim van der Leij en Loek Postma gingen naar RKC Waalwijk en Mats Egbring tekende bij SC Heerenveen.
Brann staat op de drempel van de Europa League. De club won donderdag met 2-1 van AEK Larnaca en speelt volgende week de return.






