Vinicius verklaart afwezigheid bij Ballon d'Or-gala

24Reacties

Real Madrid speelt dinsdag in de Champions League tegen Atlético Madrid en tot grote vreugde van het Spaanse journaille werd Vinicius Júnior maandag naar voren geschoven om daarop vooruit te blikken. Hij kreeg echter meer vragen over heel andere zaken.

© Pro Shots

Vinicius verklaart afwezigheid bij Ballon d'Or-gala

Voor Vinicius was het de eerste keer dat hij aanschoof voor een persconferentie nadat hij eind oktober de Ballon d'Or was misgelopen. De Braziliaan leek goede papieren te hebben voor het winnen van de prijs, maar zag de kroon naar Rodri gaan. Bij Real Madrid was vanwege die uitverkiezing besloten om niemand vanuit de club naar het gala te sturen.

Vinicius was er zelf dus ook niet bij in Parijs. Hij ontkent dat dit een eigen beslissing, geboren uit frustratie, was. 'De club heeft besloten om er niet heen te gaan en ik doe wat de club me zegt', zei de aanvaller. 'Ze vroegen me om in Madrid te blijven en ik vond dat prima. Ik was er rustig onder.'

Of Vinicius zich verraden voelde omdat hij de Ballon d'Or niet won? 'Nee hoor, want mensen stemmen op de speler die zij de beste vinden', reageerde de Braziliaan. 'Ik heb er mijn gedachten over en mijn teamgenoten ook. Veel mensen steunen me.'

'Ik heb er nooit van gedroomd om de Ballon d'Or te winnen', maakte Vinicius vervolgens duidelijk. 'Maar als je er zo dichtbij bent, wil je die prijs natuurlijk ook pakken. Maar goed, ik zal nog veel meer kansen krijgen om prijzen te winnen. Daar zit ik voor bij Real Madrid.'