FC Utrecht zakt flink door het ijs: 'Waren de mannen tegen de jongens'
FC Utrecht is flink door het ijs gezakt tegen SC Freiburg in de Europa League. Er werd vrij kansloos met 2-0 verloren en weer lukte het niet om te scoren. Drie nederlagen, nul doelpunten en nul punten: 'Het waren vandaag de mannen tegen de jongens.'
© Pro Shots

'Ik denk dat ze simpelweg een maatje te groot waren. Aan de bal ging het tempo te snel voor ons. Het waren mannen tegen jongens', concludeerde aanvoerder Nick Viergever na afloop pijnlijk. 'We gaven te veel ruimte weg, ik denk dat we echt even goed in de spiegel moeten kijken na zo’n wedstrijd.'
'We kwamen bijna niet tot kansen. We probeerden het wel, maar het wilde maar niet lukken. Freiburg is een volwassen ploeg en raakte niet in paniek. We hebben keihard geknokt om dit soort wedstrijden te mogen spelen, en dan moet je in topvorm zijn, maar dat zijn we nu gewoon niet', eindigde Viergever bij Ziggo Sport.
Scoringsprobleem
Ook analyticus Wesley Sneijder zag hetzelfde scoringsprobleem bij de formatie van Ron Jans. 0-1 verliezen van Olympique Lyon, 1-0 van SK Brann en nu 2-0 van Freiburg. Allemaal hetzelfde probleem, want het lukt maar niet om te scoren. 'Utrecht kan niet scoren en daardoor lukt het maar niet om wedstrijden te winnen. Haller heeft het nog niet sinds zijn komst, en dat is een groot probleem', beschreef de analyticus bij Ziggo Sport. 'Het is leuk om naar de ploeg te kijken, maar zonder doelpunten ga je geen wedstrijden winnen. Dan moet je je zorgen gaan maken.'
In de Europa League wacht er nu een zware reeks aan wedstrijden. Porto (thuis), Real Betis (uit) en daarna Nottingham Forest (thuis). Maar eerst wacht aankomende zondag FC Utrecht in de Eredivisie het duel met AZ, om 16.45 uur in Alkmaar.






