Versterking voor Ten Hag: Leverkusen presenteert Marokkaans international

11Reacties

Bayer Leverkusen heeft Eliesse Ben Seghir overgenomen van AS Monaco. De twintigjarige aanvaller heeft een contract tot medio 2030 getekend bij de club van trainer Erik ten Hag.

© Pro Shots

Ben Seghir is een elfvoudig international van Marokko die in de Ligue 1 te boek stond als groot talent. De jongeling die de jeugdopleiding van Monaco doorliep speelde in Frankrijk voornamelijk als linksbuiten, maar kan ook centraal in de aanval uit de voeten. De Leverkusen-aanwinst kwam vorig seizoen tot zes goals in de Ligue 1 en tot twee treffers in de Champions League.

Simon Rolfes, die eindverantwoordelijk is voor het sportieve beleid bij Leverkusen, zegt op de clubsite het volgende over de grote aankoop: 'Hij is een geweldige technicus, hij heeft volop creativiteit en blinkt uit in het dribbelen en het kiezen van de juiste passes in de eindfase. Hij is een topversterking voor onze selectie.' Naar verluidt is met de overstap een transfersom van 35 miljoen euro gemoeid.

Na een zomer waarin vrijwel alle sterspelers werden verkocht, heeft Leverkusen het tot nu toe lastig in het nieuwe seizoen. De ploeg van Ten Hag verloor in de eerste speelronde in eigen huis van Hoffenheim (1-2) en speelde zaterdag uit tegen Werder Bremen gelijk (3-3). In Duitse media werd al kritisch gekeken naar de start van Ten Hag.