Verbeek en Den Bosch gaan nog even door: aanvaller op voor elfde seizoen in De Vliert

Praat mee!

Danny Verbeek blijft nog een seizoen bij FC Den Bosch. De 34-jarige aanvaller verlengt zijn contract met een jaar en dus komt er nóg een hoofdstuk bij in de roman die hij schrijft in de Brabantse hoofdstad. Hij gaat op voor zijn elfde seizoen bij Den Bosch.

© Pro Shots

Verbeek en Den Bosch gaan nog even door: aanvaller op voor elfde seizoen in De Vliert

Verbeek is bezig aan zijn derde periode in het blauw-wit en mag inmiddels gerekend worden tot de boegbeelden van de club. In januari 2009 debuteerde hij als jeugdexponent in het eerste elftal. Via Standard Luik, FC Utrecht en NAC Breda keerde Verbeek in 2017 terug in De Vliert. Na een tweejarig avontuur bij De Graafschap ging Verbeek in 2022 op voor ronde drie in Den Bosch. In deze drie periodes kwam Verbeek tot 234 duels in de Bossche hoofdmacht, waarin hij 34 keer zelf het net vond en 48 keer de aangever was.

'Ik ben blij om er nog een jaartje aan vast te plakken', vertelt de aanvaller op de clubsite. 'Ik heb het gevoel dat ik nog niet klaar ben bij mijn club. Dit seizoen hebben we de weg naar boven weer ingezet. Daar ben ik trots op en wil ik graag onderdeel van uit blijven maken. Zowel op het veld als daarbuiten voel ik dat ik nog genoeg kan bijdragen aan het elftal.'

Ook de club reageert verheugd. Algemeen directeur Tommie van Alphen: 'Ik ben ontzettend blij dat Danny nog een seizoen aan FC Den Bosch blijft verbonden. Het belang van een speler met zo’n groot club-DNA werkt ook door naast het veld en brengt de club veel. Daarbij wil ik niet voorbijgaan aan de grote waarde die Danny ook op het veld nog heeft. Hij is voor ons een speler die een wedstrijd kan beslissen.'

Het is nog niet duidelijk op welk niveau Verbeek straks zijn volgende seizoen bij Den Bosch ingaat. De club won de eerste periodetitel en is dus zeker van een plek in de play-offs.