Veerman kijkt uit naar CL-kraker: 'Feyenoord - PSV heeft wel wat toch?'

5Reacties

Joey Veerman was een van de hoofdrolspelers tijdens de Champions League-zege op Liverpool. De middenvelder van PSV leek even de schlemiel te worden, maar herpakte zich voorbeeldig. Ook prees hij de ploeg van manager Arne Slot.

© Pro Shots

Veerman kijkt uit naar CL-kraker: 'Feyenoord - PSV heeft wel wat toch?'

Hoe had de Volendammer deze avond beleefd? Voor de camera’s van Ziggo Sport analyseerde hij met een grote lach. 'Tja, op en neer. Dat was de juiste bewoording. Ik ben betrokken bij een penalty, maar ook betrokken bij de eerste goal. En ik geef een assist op onze tweede goal. Dan maak ik het weer goed.'

'Ik moest die bal gewoon wegschieten', vond Veerman over het moment dat hij Liverpool een strafschop cadeau gaf. Al had Mauro Júnior hem wel wat beter aan kunnen spelen, vond de international van het Nederlands elftal. 'Het was geen lekker balletje. Ik wil de bal altijd hebben, maar ik verwachtte hem niet. Daarna stuiterde hij van mijn voet, dus goed was het niet.'

'Natuurlijk heb ik genoten, dit zijn mooie Champions League-avonden', vond Veerman. Hij zag dat de B-garnituur van Liverpool genoeg kwaliteit had. 'Kijk, Slot heeft het gewoon heel goed voor elkaar. Hoe ze druk zetten, dat is echt lastig. Ze staan overal klaar om volle bak druk te zetten. Dan lijkt het vanaf de kant of ze elf spelers hebben die niet vaak spelen, maar die trainen ook op het allerhoogste niveau.'

Tygo Land na CL-debuut over loting: 'Tegen Feyenoord meer kans'

Op naar de tussenronde. Daar wacht, afhankelijk van de loting, Juventus of Feyenoord. 'Juventus hebben we van verloren. Dat was toen niet goed, dus we kunnen daar wat goedmaken. Maar Feyenoord - PSV heeft wel wat toch? Dat is al een keer gebeurd toch? Ik heb dat toen gezien, die kwartfinale in de UEFA Cup (2002, red.). Als het zo ver komt, gaan we winnen van Feyenoord. Hopelijk.'

Alles over PSV in de Champions League